יום ראשון, 4 במרץ 2012

שיעורים מקוונים – מה זה בעצם אומר? סקירה

"לאחרונה אנו עדים להתפתחות מואצת של השימוש בטכנולוגית האינטרנט. על פי התחזית של NUA יגיע מספר המשתמשים ברשת ל- 350 מיליון ינתייםבשנת 2005 .

תהליך דומה מתרחש גם לגבי תקשוב מערכת החינוך. יש ניסיונות רבים, הן של גורמי פיתוח והן של בתי ספר להטמיע את דפוסי התקשורת החדשים בתהליכי ההוראה. מאידך, תהליך ההטמעה הוא איטי, מלווה בקשיים ולעיתים מסתיים בכישלון. לכל הגורמים המעורבים בתהליך אין עדיין תמונה ברורה ומגובשת לגבי האופן שבו יש לשלב את האינטרנט בבית הספר. מתוך כך מתבקש הצורך לבחון את הסיבות לקשיי ההטמעה, להעריך את סיכויי השילוב לעתיד של האינטרנט בבית הספר תוך בחינה של דפוסי שילוב אפשריים. "
"שינוי ושיפור בתהליכי הוראה ולמידה,אנשי חינוך רבים בעולם ובארץ מנסים לרתום את השימוש ברשת לשירות חזונם החינוכי ולשאיפתם להשגת מטרות לימודיות. פעילות זו באה לידי ביטוי ביצירה הולכת וגדלה של אתרים לימודיים וסביבות למידה מבוססות אינטרנט. כמו כן, בתי ספר רבים מצטרפים לקהל המתנסים בפרויקטים ייחודיים שבהם יש לרשת תפקיד מרכזי כמקור מידע, כאַפְשַר תקשורת, ככלי יצירה או כאמצעי להעברת אינטראקציות לימודיות. "
אחת האינטראקציות לשיתוף מורים ותלמידים ברשת בתחום החינוך היא בנית שיערים מקוונים.
רבים תוהים מהו בעצם המשמעות של המשפט "שיעורים מקוונים" ובכן,
עידן הטכנולוגיה מתפתח בכל רגע ומבלי ששמנו לב הספרים בבית הספר, אליהם היינו רגילים עד כה,
התחלפו במחשבים ניידים שעושים את העבודה לא פחות טוב ויש הטעונים שאף טוב יותר.

לפני העגלה רתמו את הסוסים ו"ההשקעה הגדולה במחשוב בתיה"ס לא שווה כלום בלי שינוי דרכי ההוראה, אומר פרופ' גבי סלומון, חתן פרס ישראל לחינוך. ראיון
תרבות ה-Copy-paste של מערכת החינוך

רבותיי, ההיסטוריה מועתקת

תפקיד המורה בעושיה זו הוא מכריע, אבל כדי שמורה יוכל לתווך בצורה המיטבית עליו להכיר את האינטרנט וכליו היטב ולהיות מיומן בתרבות החיפוש.

מאות מחקרים, בהשתתפות עשרות אלפי תלמידים בארצות הברית ובאירופה,
גילו שלמרות השקעה של מיליארדי דולרים במיזמים חינוכיים שונים,
בנוסח "מחשב לכל ילד", הלמידה באמצעות המחשב אינה מביאה להישגים שונים
מאלה של "הגברת הקשישה והעייפה והשחוקה בחדר הכיתה", כדברי סלומון.
לגבי פרויקטים של למידה מרחוק, הוסיף, המצב בעייתי עוד יותר, משום שאף אחד לא בדק את שיעור הנשירה.           
כלי פיתוח חשיבה עם יודעים כיצד להשתמש בו.

אחד הכלים העומדים לרשות המורה היא:
ויקיפדיה אי למידה
ויקיפדיה מדויקת כמעט כמו בריטניקה
" ויקיפדיה היא אנציקלופדיה שהמידע בה נגיש בחינם באינטרנט, וחופשי מזכויות יוצרים. הגולשים מוזמנים לכתוב ערכים ולשנות ולהוסיף על אלה שכתבו קודמיהם. במהדורה האנגלית יש היום יותר מ-850 אלף ערכים באנגלית. המהדורה העברית (http://he.wikipedia.org) כוללת 29 אלף ערכים עם מאמרים בעשרות שפות נוספות. זו ללא ספק אחת ההצלחות הבולטות של עידן האינטרנט."

בסרטון המצורף תוכלו לראות שיעור מקוון בנושא בישול בריא במטבח הפסג"ה
היות והשנה היא שנת הבריאות וכל בתי הספר והגנים עוסקים בנושא
החלטנו לתת דוגמה אישית ולהכין מידי יום ארוחת צהרים בריאה, הבנויה מכל מרכיבי המזון, מכל הצבעים.
הגיוס היה מלא, בתחילת כל שבוע כל משתתף מביא את הירקות והפרודוקטים באופן חופשי
השפיות בונות את הסלטים לפי המיצא, בזמן ההפסקה נעשים הסלטים ע"י שפיות יצירתיות ומדופלמות.
התקווה שניהיה בריאות יותר.
מצורף סרט קצר שצלמנו על החוויה שאנו עוברות בעבודה מידי יום.

צלמנו במרכז פסגה סרטון הדרכה למזון בריא זאת רק ההתחלה !!!!



אני מצינת שתפריט הולך והופך מגוון יותר, נוספו סלטים מבושלים שנעשים כאן בפסגה, גרעינים למינהם, חיטה, בורגול ועוד...
יכול להיות שבסוף השנה יצא ספרון בישול למשתתפים במיזם.



תגובה 1: